Trail running to dyscyplina, w której sprawne musi być całe ciało biegacza.

Nie tylko ilość przebiegniętych km przekłada się na wzrost naszej formy i efektywności biegowej w terenie. Trail running to dyscyplina, w której sprawne musi być całe ciało biegacza, a nie tylko nasz „napęd” ;). Warto zatem popracować nad stabilizacją, szybkością i wzmocnieniem wszystkich partii mięśni. Przedstawiam darmowe zestawy ćwiczeń, które każdy z nas może wykonać w domu lub na świeżym powietrzu bez potrzeby inwestowania w specjalistyczny sprzęt.

Link: Ćwiczenia stabilizujące i wzmacniające

core stability - ćwiczenia stabilizujące burpee - czyli deska

Oczywiście niezwykle istotną jest kwestia wykonywania tych ćwiczeń w sposób prawidłowy z dbałością o poprawną technikę, a nie ilość powtórzeń. Jezeli nigdy nie zetkneliście się z podobnymi ćwiczeniami, lub gdy zabraknie Wam motywacji to oczywiście warto dołączyć do jakieś grupy crossfit’owej. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że zajęcia crossfit bardzo pomogły mi w ukończeniu takich biegów jak Bieg Rzeźnika (77km) czy B7D (100km) oraz miały znaczący wpływ na ogólną poprawę techniki i swobody poruszania się w terenie.

crow

Osobiście od samego początku kiedy zacząłem uprawiać trail running jestem zwiazany z grupą CROW – Cross/Recreation/Outdoor/Workout i z tego miejsca oczywiście dziękuję zarówno trenerom jak i osobom z którymi mogę kształtować swoją formę. W okresie zimowym polecam również basen, zawsze wychodzę z niego spocony 😉

Pozdrawiam,
Piotr Rzeszuto